Aktualności
Ruszyła kwalifikacja wojskowa w Powiecie Niżańskim
- Szczegóły
W dniu 1 lutego 2024 roku rozpoczęła pracę Powiatowa Komisja Lekarska w Nisku, która określać będzie zdolność do służby wojskowej. Komisja obejmuje swoim zasięgiem cały powiat niżański i będzie funkcjonować w terminach od dnia 1 lutego 2024 r. do dnia 28 lutego 2024 r.
W uroczystym otwarciu pracy Powiatowej Komisji Lekarskiej w Nisku uczestniczyli Starosta Niżański Robert Bednarz, Szef Wojskowego Centrum Rekrutacji w Nisku ppłk Tomasz Mazur, Dowódca 3 Batalionu Inżynieryjnego w Nisku ppłk Radosław Podolski, Zastępca Dowódcy 18 Pułku Saperów ppłk Adam Bieniek, Przewodnicząca Powiatowej Komisji Lekarskiej w Nisku lek. med. Zdzisława Zdonek, Dyrektor RCEZ w Nisku Wacław Piędel oraz inni pracownicy Powiatowej Komisji Lekarskiej w Nisku (tj. 4 Członków Komisji, 4 pracowników obsługi i 1 przedstawiciel WCR), pracownicy Starostwa Powiatowego w Nisku oraz Wojskowego Centrum Rekrutacji w Nisku.
Kolejne środki z Funduszu Solidarnościowego na „Opiekę wytchnieniową” dla mieszkańców Powiatu Niżańskiego
- Szczegóły
Powiat Niżański po raz kolejny pozyskał środki na realizację zadania w ramach Programu „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024, finansowanych ze środków Funduszu Solidarnościowego.
Głównym celem Programu jest wsparcie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad dziećmi do ukończenia 16. roku życia posiadającymi orzeczenie o niepełnosprawności lub osobami niepełnosprawnymi posiadającymi: orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem wymienionym w lit. a, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nisku – wsparcie udzielone w 2023 r.
- Szczegóły
Piecza zastępcza rodzinna i instytucjonalna
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nisku zapewnia dzieciom miejsce w rodzinach zastępczych, placówkach opiekuńczo - wychowawczych czy rodzinnych domach dziecka.
W roku ubiegłym na terenie naszego powiatu funkcjonowało 25 rodzin zastępczych, w tym:
- 13 rodzin zastępczych spokrewnionych, są to dziadkowie lub pełnoletnie rodzeństwo,
- 10 rodzin zastępczych niezawodowych, są to osoby z dalszej rodziny lub osoby obce, niespokrewnione z dzieckiem,
- 2 rodziny zastępcze zawodowe, w tym jedna zawodowa specjalistyczna.
Pod swoją opieką rodziny te miały 32 dzieci i 12 pełnoletnich wychowanków. Powiat niżański na wsparcie dzieci przebywających w rodzinnej pieczy zastępczej w roku ubiegłym przeznaczył 616 447,57 zł.
Podsumowanie roku 2023 w Wydziale Gospodarki Mieniem Powiatu
- Szczegóły
Prowadzenie spraw z zakresu m.in. gospodarowania zasobem nieruchomości Powiatu, gospodarowania mieniem jednostek organizacyjnych, administrowania budynkami Starostwa, zamówień publicznych, pozyskiwania środków pozabudżetowych dotyczących projektów infrastrukturalnych oraz realizacja inwestycji i remontów w zakresie określonym przez Zarząd Powiatu, to główne zadania realizowane przez Wydział Gospodarki Mieniem Powiatu Starostwa Powiatowego w Nisku (GM), którego pracami kieruje Naczelnik Wydziału – Jadwiga Maluga.
Rozpoczynają się prace nad opracowaniem dokumentacji dot. budowy drogi dla pieszych i rowerów w ciągu drogi powiatowej Nr 1059R w m. Przędzel Kolonia
- Szczegóły
W Starostwie Powiatowym w Nisku dnia 31 stycznia br. została oficjalnie podpisana umowa na realizację ważnego zadania pod nazwą – „Budowa drogi dla pieszych i rowerów w ciągu drogi powiatowej Nr 1059R w miejscowości Przędzel-Kolonia” – przygotowanie dokumentacji projektowej. Umowę pomiędzy Powiatem Niżańskim a wykonawcą dokumentacji projektowej firmą MARBUD Marcin Walkiewicz podpisali: Starosta Niżański Robert Bednarz oraz Wicestarosta Adam Mach przy kontrasygnacie Skarbnika Powiatu Marii Bednarz. Umowa ta to jednocześnie krok w kierunku realizacji strategicznego projektu, który ma na celu poprawę komfortu mieszkańców oraz rozwój lokalnej infrastruktury.
Przeciwdziałanie bezrobociu i aktywizowanie lokalnego rynku pracy przez Powiatowy Urząd Pracy w Nisku w 2023 roku
- Szczegóły
Powiatowy Urząd Pracy w Nisku realizuje zadania samorządu powiatu w zakresie polityki rynku pracy. Pracami PUP kieruje Dyrektor Piotr Rutyna. Do podstawowych zadań PUP w Nisku należy rejestrowanie bezrobotnych i poszukujących pracy, wypłata świadczeń należnych z tytułu bezrobocia, pozyskiwanie i gospodarowanie środkami finansowymi na realizację programów rynku pracy, a także pomoc bezrobotnym i poszukującym pracy w znalezieniu zatrudnienia oraz pracodawcom w pozyskiwaniu pracowników.