opis kategorii ORGANIZACJA

Więcej o: Organizacja

Informator powiatowy stanowi zbiór wszystkich najważniejszych instytucji, organizacji i podmiotów gospodarczych, które zlokalizowane są na terenie naszego powiatu.

Więcej o: Informator powiatowy

Powiat Niżański jest organem prowadzącym dla 4 szkół ponadpodstawowych oraz placówek oświatowych – Specjalnego Ośrodka Szkolno –Wychowawczego w Rudniku nad Sanem i Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Nisku.

  • Liceum Ogólnokształcące mieszczące się w Nisku, Plac Wolności 3, które oferuje uczniom możliwość poszerzania wiedzy w klasach:
    1) HUMANISTYCZNEJ
    z rozszerzeniami: język polski, historia, wiedza o społeczeństwie,
    2) PRZYRODNICZEJ
    z rozszerzeniami: chemia, biologia, matematyka albo język angielski,
    3) POLITECHNICZNEJ
    z rozszerzeniami: matematyka, język angielski, fizyka albo informatyka,
    4) EKONOMICZNEJ
    z rozszerzeniami: matematyka, język angielski, geografia.

Strona szkoły: https://www.lo.nisko.pl/

  • Regionalne Centrum Edukacji Zawodowej (RCEZ) mieszczące się w Nisku, przy ul. Sandomierskiej 1, w którym funkcjonuje:
     1) technikum: technik programista, technik elektryk, technik elektronik, technik robotyk, technik elektronik mundurowy, technik energetyk, technik informatyk, technik informatyk mundurowy, technik mechatronik, technik automatyk, technik systemów i urządzeń energetyki odnawialnej, technik grafiki i poligrafii cyfrowej, technik ekonomista, technik reklamy, technik organizacji turystyki,
    2) szkoła branżowa I  stopnia (nauka trwa 3 lata): monter automatyki przemysłowej i urządzeń precyzyjnych, elektromechanik, elektryk,
    klasa wielozawodowa (mechanik pojazdów samochodowych, piekarz, fryzjer, kucharz, wędliniarz, cukiernik, dekarz, blacharz samochodowy, elektronik pojazdów samochodowych, lakiernik, stolarz, sprzedawca, monter instalacji i urządzeń sanitarnych, krawiec),
    klasa wielozawodowa mundurowa  - Branżowy Oddział Wojskowy ( zawody jak wyżej).

Strona szkoły: http://rceznisko.eu/

  • Zespół Szkół w Jeżowem mieszczący się w Jeżowem 162A, kształcący uczniów w następujących typach szkół:
    1) liceum ogólnokształcące: profil akademicki (profil ogólny z możliwością wyboru przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym) - język polski, matematyka, język angielski, język niemiecki, biologia, chemia, geografia, wiedza o społeczeństwie, historia,
    2) technikum: technik budownictwa, technik budowy dróg, technik usług fryzjerskich, technik przemysłu mody, technik organizacji  reklamy, technik grafiki i poligrafii, technik fotografii i multimediów,
    3) szkoła branżowa I stopnia: murarz- tynkarz, monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie, fryzjer, krawiec, sprzedawca.

Strona szkoły: https://zsjezowe.pl/

  • Zespół Szkół w Rudniku nad Sanem, ul. Marszałka Piłsudskiego 28, kształcący uczniów w następujących typach szkół i zawodach:
    1) liceum ogólnokształcące o profilu: językowo-humanistycznym z rozszerzeniami: język angielski, język polski, filozofia,
    2) technikum: technik logistyk (transport międzynarodowy), technik mechanik (obrabiarki sterowane numerycznie CNC), technik pojazdów samochodowych (diagnostyka i naprawa samochodów), technik technologii drewna (meblarstwo), technik handlowiec (marketing i zarządzanie), technik spedytor (obsługa celna), technik obsługi portów i terminali (porty i terminale lotnicze), technik spawalnictwa (programowanie robót spawalniczych),
    3) szkoła branżowa I stopnia: mechanik pojazdów samochodowych, operator obrabiarek skrawających, stolarz, sprzedawca.

Strona szkoły: https://zsrudnik.edu.pl/

  • Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy w Rudniku nad Sanem, ul. Mickiewicza 38, kształcący uczniów z różnym stopniem upośledzenia posiadający orzeczenia Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej.

Strona placówki: http://soswrudnik.pl/

  • Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna z siedzibą w Nisku, przy ul. Paderewskiego 4.

Strona placówki: https://pppnisko.naszaporadnia.com/

Więcej o: Edukacja

Szefem Obrony Cywilnej Powiatu Niżańskiego jest Starosta Niżański

Obrona cywilna ma na celu ochronę ludności, zakładów pracy i urządzeń użyteczności publicznej, dóbr kultury, ratowanie i udzielanie pomocy poszkodowanym w czasie wojny oraz współdziałanie w zwalczaniu klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska oraz usuwaniu ich skutków.


Zadania obrony cywilnej w czasie pokoju

  • planowanie przedsięwzięć w zakresie ochrony przed skutkami działań zbrojnych zarówno ludności, jak i zakładów pracy i urządzeń użyteczności publicznej oraz dóbr kultury;
  • wykrywanie zagrożeń i stwarzanie warunków do ostrzegania i alarmowania ludności;
  • przygotowanie schronów i ukryć dla ludności oraz utrzymanie ich w gotowości do użycia;
  • gromadzenie i przechowywanie indywidualnych środków ochronnych dla formacji obrony cywilnej i ludności;
  • wyposażenie formacji obrony cywilnej w specjalistyczny sprzęt ratowniczy, przyrządy i aparaturę do wykrywania różnego rodzaju zagrożeń;
  • współdziałanie w zwalczaniu klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska, oraz usuwanie ich skutków;
  • systematyczne szkolenie w zakresie OC.


Zadania obrony cywilnej w czasie wojny

  • organizacja ewakuacji ludności oraz mienia;
  • organizacja i prowadzenie akcji ratunkowej, udzielanie pomocy medycznej poszkodowanym;
  • organizacja pomieszczenia i zaopatrzenie dla poszkodowanej ludności;
  • zaopatrzenie ludność w sprzęt i środki ochrony indywidualnej;
  • prowadzenie likwidacji skażeń i zakażeń;
  • pomoc w przywracaniu i utrzymaniu porządku w strefach dotkniętych klęskami;
  • pomoc w budowie i odbudowie awaryjnych ujęć wody pitnej;
  • pomoc w ratowaniu żywności i innych dóbr niezbędnych do przetrwania;
  • udzielanie doraźnej pomocy w grzebaniu zmarłych.

Więcej o: Obrona cywilna

Wybierz kategorię lub wprowadź szukany ciąg znaków nazwy sprawy.

Więcej o: Poradnik interesanta

Dla ułatwienia Klientom załatwiania spraw Starostwo Powiatowe opracowało Karty Spraw realizowanych przez komórki merytoryczne Urzędu, wraz z drukami wniosków. Zostały one pogrupowane według Wydziałów Starostwa i zamieszczone poniżej.

 

Biuro Obsługi Klienta przyjmuje wszystkie sprawy kierowane do Urzędu i czynne jest codziennie od pon. do pt. w godz. 7:30 – 15:30.

Wydział Komunikacji prowadzi obsługę stron w poniedziałki w godz. 8:00 - 16:30, od wtorku do piątku w godz. 8:00 - 15:00.

W sprawach skarg i wniosków starosta, wicestarosta przyjmują we wtorki w godz. 11:00 -15:30
Naczelnicy Wydziałów Starostwa Powiatowego przyjmują w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy

 

Jeżeli chcesz się z nami skontaktować, przekazać opinię lub zadać pytanie możesz skorzystać z modułu poniżej:

 

ZAPOZNAJ SIĘ Z KLAUZULĄ INFORMACYJNĄ RODO

WYPEŁNIJ ANKIETĘ ZADOWOLENIA PETENTA Z USŁUG ŚWIADCZONYCH W URZĘDZIE

 

Więcej o: Katalog spraw

Geodeta Powiatowy - Naczelnik Wydziału

Andrzej Nowak

tel. (15) 841-21-13, wewn. 301, (15) 841-32-49, pokój 15

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

adres: ul. Kościuszki 7

37-400 Nisko

 

Numery kont do wpłat bankowych:

z zakresu geodezyjno kartograficznego:

23 9430 0006 0038 3464 2000 0006

 

GEOPORTAL POWIATOWY - ELEKTRONICZNE ZAŁATWIANIE SPRAW

Więcej o: Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami

Sprawy do zrealizowania w wydziale Architektury i Budownictwa.


Wymagane procedury budowlane: strona GŁÓWNEGO URZĘDU NADZORU BUDOWLANEGO

Więcej o: Wydział Architektury i Budownictwa

Sprawy do zrealizowania w wydziale Komunikacji.

Godziny obsługi stron:

poniedziałek: 8:00 - 16:30

wtorek - piątek: 8:00 - 15:00 

 

Telefon: 15 8416 047

numer konta do wpłat bankowych:

opłaty komunikacyjne:  kary komunikacyjne (za nieterminowe zawiadomienie o nabyciu, zbyciu pojazdu lub nieterminowe zarejestrowanie pojazdu sprowadzonego z zagranicy):  opłaty skarbowe:
16 9430 0006 0038 3464 2000 0035 22 9430 0006 0038 3464 2000 0121 wpłacać należy na rachunek ogólny Urzędu Gminy i Miasta Nisko dostępny pod adresem: https://bip.nisko.pl/

 

 

 

ZASADY OBSŁUGI STRON W WYDZIALE KOMUNIKACJI STAROSTWA POWIATOWEGO W NISKU

W związku ze stopniowym znoszeniem ograniczeń związanych z pandemią koronawirusa informujemy, że w Starostwie Powiatowym w Nisku przywrócona została częściowa, bezpośrednia obsługa klientów w sprawach z zakresu komunikacji, z zachowaniem obowiązujących reżimów sanitarnych.

Jednocześnie w dalszym ciągu zachęcamy zainteresowanych do załatwiania swoich spraw bez konieczności osobistej wizyty w urzędzie, korzystając z innych kanałów komunikacji, takich jak: e- mail, ePUAP, poczta tradycyjna.

Wyjaśnienia i pomoc w wielu sprawach komunikacyjnych można uzyskać w trakcie rozmowy z pracownikami Wydziału Komunikacji pod numerami telefonów:

  • rejestracja pojazdów – 15 84 16 047
  • prawa jazdy – 15 84 16 653.

Zachęcamy do komunikowania się za pośrednictwem powyższych numerów telefonów w celu umówienia się na wizytę w określonym terminie, jak również do przekazywania zleceń wysyłki dokumentów na adres domowy.

Bezpośrednia obsługa klientów odbywać się będzie w dotychczasowych godzinach obsługi stron w Wydziale Komunikacji.

Klientów załatwiających sprawy w Wydziale prosimy o dostosowanie się do zasad bezpieczeństwa zdrowotnego, a w przypadku wystąpienia jakichkolwiek objawów chorobowych o nieprzychodzenie do urzędu i przełożenie wizyty na inny termin.

Klienci w trakcie wizyty w Wydziale Komunikacji zobowiązani są do:

  • zakrywania ust i nosa przy pomocy odzieży lub jej części, maski, maseczki, przyłbicy albo kasku ochronnego oraz odsłonięcia twarzy w celu identyfikacji na wniosek pracownika urzędu,
  • dezynfekcji rąk po wejściu do budynku urzędu,
  • zachowania dystansu 2 metrów od innych osób przed i w budynku,
  • stosowania się do zaleceń pracowników Starostwa.

Zastrzega się, że osoby niestosujące się do zasad zakrywania ust i nosa nie będą obsługiwane.

W budynku Wydziału Komunikacji przy ulicy 3 Maja 32 C może jednocześnie przebywać :

  • 1 osoba przy okienku na piętrze,
  • 4 osoby przy stolikach do wypełniania dokumentów,
  • 1 osoba w śluzie powietrznej pomiędzy drzwiami wejściowymi.

Wpłaty opłat komunikacyjnych realizowane na bieżąco są przy pomocy terminala płatniczego, w okienku na pierwszym piętrze.

Gotówkę w dalszym ciągu można wpłacać w Nadsańskim Banku Spółdzielczym przy ulicy Paderewskiego w Nisku – bez prowizji, w innych punktach z prowizją. 

Zachęcamy również do wykonywania przelewów opłat przez internet.

 

ZAREZERWUJ WIZYTĘ

Więcej o: Wydział Komunikacji

Skrócony terminarz postępowania rekrutacyjnego

 

Droga młodzieży –  tegoroczni absolwenci szkół podstawowych, poniżej przedstawiamy terminy postępowania rekrutacyjnego do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2024/2025.

Terminy przedstawiają się następująco:

  • złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej wraz z dokumentami od 13.05.2024 r. do 14.06.2024 r. godz. 15:00,
  • uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty od 21.06.2023 r. do 08.07.2024 r. godz. 15:00,  
  • ogłoszenie listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych: do 16.07.2024 r. do godz. 12:00,
  • wydawanie przez szkoły prowadzące kształcenie zawodowe (kandydaci do technikum i szkoły branżowej I stopnia) skierowań na badania do lekarza medycyny pracy: od 13.05.2024 r. do 18.07.2024 r.,
  • potwierdzenie przez rodzica kandydata albo kandydata pełnoletniego woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej: od 16.07.2024 r. do 18.07.2024 r., do godz. 14:00,
  • podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych: do 19.07.2024 r. do godz. 12:00,
  • wystąpienie do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia do 24.07.2024 r.,
  • sporządzenie przez komisję rekrutacyjną uzasadnienia odmowy przyjęcia do 3 dni od dnia wystąpienia o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia,
  • wniesienie do dyrektora szkoły odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej do 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia.

W razie jakichkolwiek pytań dotyczących naboru prosimy o bezpośredni kontakt ze szkołami. Dane teleadresowe możecie wyszukać za pomocą zakładki na Naszej stronie internetowej: https://powiatnizanski.pl/rekrutacja.

 

Więcej o: REKRUTACJA DO SZKÓŁ

FUNDUSZE NORWESKIE

Więcej o: Fundusze norweskie