Pamiątki turystyczne pełnią kluczową rolę w promowaniu turystyki kulturowej, umacniając pozytywny wizerunek kraju. Zakupy stanowią ważny element podróży, będąc aktywnością, bez której doświadczenie podróży nie może być pełne. Upominki i pamiątki turystyczne mają znaczący udział w dochodach z turystyki na poziomie tworzącym wartość dodaną w wielu krajach (ok 20 % PKB sektora turystyki), szczególnie, gdy wziąć pod uwagę produkcję rodzimą i eksport. Jednym z ważnych elementów wsparcia szeroko rozumianego sektora gospodarki turystyki przyjazdowej jest organizacja targów branżowych, które na międzynarodową skalę promują Polskę zarówno wśród Polaków, jak i zagranicznych turystów. Dlatego w dniach 5-6 października tego roku w Krakowie odbędą się Targi Polskiego Produktu Turystycznego pod hasłem Pamiątka z Polski.
Pamiątki pomagają w narracji każdego regionu i przywołują turystów do przypomnienia sobie historii danego miejsca; pamiątki pozwalają odzwierciedlać najbardziej podstawowe cechy kulturowe produktu turystycznego, miasta gminy czy osady, pokazując charakterystyczne i niezastąpione cechy. Doceniając krajowy dorobek w tym zakresie ogłoszony został konkurs: Pamiątka z Polski – Polish Souvenirs, który będzie wydarzeniem towarzyszącym Targom Polskiego Produktu Turystycznego (TPPT).
Wyróżnione prace zostaną zaprezentowane podczas targów TPPT w dniach 05-06 października 2024 w Kraków Expo oraz promowane w międzynarodowych mediach, na turystycznych targach międzynarodowych oraz zostaną na stałej wystawie w Warszawie. Nagrody i wyróżnienia będą przyznawane w 13 kategoriach. Zgłoszenia do konkursu oraz nadsyłanie prac powinny się zakończyć do 10. września 2024 r.
Więcej informacji o konkursie, regulamin konkursowy znajdują się na stronie https://pamiatkazpolski.pl/konkurs/ oraz https://polishsouvenirs.org