Informuję, że porady prawne i obywatelskie we wszystkich punktach nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego prowadzonych przez Powiat Niżański będą udzielane wyłącznie za pomocą środków porozumiewania się na odległość (telefonicznie, za pośrednictwem e-mail) – do odwołania. 

Osoba potrzebująca pomocy przed jej udzieleniem składa za pośrednictwem e-mail (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) wniosek o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, zawierający oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej (art. 4 ust. 2 ustawy nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej).

Wniosek pdf – link

Wniosek docx – link

Informuję również, że w przypadku braku dostępu do internetu oświadczenie o niemożności poniesienia kosztów odpłatnej pomocy prawnej można składać ustnie pracownikowi Starostwa Powiatowego w Nisku, który pod numerem telefonu 833 – 450 – 012 umawia terminy porad, z podaniem danych (imię i nazwisko, adres, nr PESEL – w przypadku braku numeru PESEL – numer paszportu albo innego dokumentu stwierdzającego tożsamość), które są wymagane w obowiązującym oświadczeniu.

 

Starosta Niżański

 

Robert Bednarz

 

Informujemy że Powiatowy Rzecznik Konsumentów do dnia 8 kwietnia 2020 jest nieobecny w pracy. 

Szanowni Państwo,

W związku z wprowadzeniem nowych zasad bezpieczeństwa, wynikających z Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 24 marca 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U. nr 522), tj. ograniczenia w przemieszczaniu się i obowiązkiem pozostania w domu, z wyłączeniem dojazdu do pracy czy załatwiania niezbędnych codziennych potrzeb takich jak zakup jedzenia, lekarstw czy opieki nad bliskimi, zachodzi potrzeba zmiany zasad rejestracji pojazdów w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Nisku.

Począwszy od dnia 25 marca 2020 r., mieszkańcy powiatu niżańskiego (osoby fizyczne), będą mogli zarejestrować pojazd, przesyłając kurierem lub pocztą (na adres Starostwa Powiatowego w Nisku, Plac Wolności 2, 37-400 Nisko), wniosek i oryginały dokumentów, niezbędnych do rejestracji pojazdu. Jeżeli rejestrowany w Wydziale Komunikacji pojazd jest zarejestrowany i posiada tablice rejestracyjne – prosimy również o ich przesłanie na powyższy adres.

Ze względu na to, że Starostwo Powiatowe w Nisku nie ma obowiązku przesyłania do rejestrującego pojazd właściciela nowych tablic rejestracyjnych i dokumentów z tym związanych, prosimy o rozważenie zlecenia wysyłki tablic i dokumentów przez nasz urząd, w ramach usług Poczty Polskiej. Cena takiej usługi wynosi 15,60 zł. Kwotę tą można doliczyć do standardowej opłaty za rejestrację – należy jednak w tytule opłaty zaznaczyć, że  zawiera ona koszt dostarczenia do właściciela dokumentów i tablic.

Prosimy również o podanie adresu poczty elektronicznej, co umożliwi nam, po zarejestrowaniu pojazdu, przesłanie właścicielowi skanu pozwolenia czasowego. Będzie to niezbędne do zawarcia obowiązkowego ubezpieczenia OC już w dniu rejestracji pojazdu, ponieważ brak ubezpieczenia OC może skutkować naliczeniem wysokich kar.

Prosimy również o podanie numeru telefonu kontaktowego, co pozwoli nam na przekazanie Państwu informacji o zarejestrowaniu pojazdu i wysłaniu skanu pozwolenia.

Pozostali zainteresowani, tj. osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą związaną z używaniem pojazdów lub ich obrotem, oraz osoby prawne, proszone są o kontakt telefoniczny z Wydziałem Komunikacji, celem ustalenia zasad załatwienia ich spraw.

Numer telefonu do Wydziału Komunikacji: (15) 841 60 47 wewn.  od 201 do 204 lub adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .

 

Starosta Niżański

Robert Bednarz

Starostwo Powiatowe w Nisku informuje, że z dniem 30 marca 2020 r. (poniedziałek) zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu – całkowite ograniczenie przejezdności przez przebudowywany odcinek ul. Sopockiej.