KARTA INFORMACYJNA |
||
Nazwa pozycji: |
Wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych |
Symbol Wydziału - ESP |
Komórka organizacyjna: |
Wydział Edukacji, Spraw Społecznych i Promocji |
|
Kategoria: |
Stowarzyszenia |
|
Podstawa prawna: |
art. 40a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2020 r. poz. 2261). |
|
Wymagane dokumenty: |
Wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych (jeżeli wniosek składa zarząd podpisują go wszyscy członkowie zarządu) z załącznikami: 1) regulamin działalności (podpisany przez właściwe osoby), 2) lista założycieli stowarzyszenia zwykłego, zawierającą ich imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania, oraz własnoręczne podpisy założycieli, 3) imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członów zarządu, 4) imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ, 5) protokół z zebrania założycielskiego wraz z podjętymi uchwałami, 6) adres siedziby stowarzyszenia zwykłego. |
|
Opłaty: |
— |
|
Termin załatwienia sprawy: |
organ nadzorujący dokonuje wpisu do ewidencji stowarzyszeń zwykłych w terminie 7 dni (art. 40a ust. 2 ustawy prawo o stowarzyszeniach), umieszcza dane w ewidencji na stronie BIP powiatu (art. 40b ust. 1 ustawy prawo o stowarzyszeniach |
|
Miejsce załatwienia sprawy: |
Wydział Edukacji, Spraw Społecznych i Promocji Pl. Wolności 15, 37-400 Nisko, pokój 18, tel. 15 8 415 408 w. 221 |
|
Jednostka odpowiedzialna: |
Starostwo Powiatowe w Nisku Wydział Edukacji, Spraw Społecznych i Promocji Pl. Wolności 15, 37-400 Nisko |
|
Tryb odwoławczy: |
wniesienie skargi na bezczynność do sądu administracyjnego (ustawa z dn. 30 sierpnia 2002 r. – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 z późn. zm.) |
|
Uwagi: |
Stowarzyszenia zwykłe działające na podstawie przepisów dotychczasowych (założone przed 20 maja 2016 r.) są obowiązane dokonać wpisu do ewidencji stowarzyszeń zwykłych, o której mowa w art. 40 ust. 5 ustawy Prawo o stowarzyszeniach w terminie 24 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy, tj. do 20 maja 2018 r. Brak wpisu skutkuje rozwiązaniem stowarzyszenia zwykłego z mocy prawa. Do dnia dokonania wpisu do ewidencji stowarzyszenia zwykłe działają na podstawie przepisów dotychczasowych O zmianie władz, zmianie adresu siedziby oraz zmianie regulaminu należy powiadomić organ nadzorującego w terminie 14 dni od ich zaistnienia. |
|
Formularze do pobrania |
Obsługa Klienta w Naszym Urzędzie
Wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych
- Szczegóły