Grafika

Wszyscy jesteśmy konsumentami i mamy prawa, z których powinniśmy umieć korzystać. Niemal każdego dnia każdy z nas zawiera umowy ze sprzedawcą lub usługodawcą i bardzo często wiążą się z tym problemy, i to zarówno w trakcie zawierania umów, jak i w czasie ich wykonywania. Znając swoje prawa i będąc rozważnym, możemy uniknąć wielu problemów, w tym także nieuczciwych praktyk ze strony przedsiębiorców.

W sytuacji, gdy sami nie możemy rozwiązać problemu ze sprzedawcą czy usługodawcą, szczególnie w bardziej złożonych sprawach, możemy skorzystać z pomocy wyspecjalizowanych instytucji.

Mając problem z kupionym towarem lub usługą możemy zwrócić się o bezpłatną pomoc prawną do:

  • Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Starostwie Powiatowym Nisku (Pani Ferdynanda Łątkowska), Plac Wolności 2:
    • osobiście w każdy poniedziałek od godz. 8.00 do 10.00 oraz we środę od godz. 7.30 do 15.30, a także
    • telefonicznie, dzwoniąc pod numer (15) 841 27 00 wewn. 150 lub
    • korzystając z poczty elektronicznej – adres do Rzecznika: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Rzeszowie, tel. (17) 862 14 53 oraz e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Delegatura w Tarnobrzegu: tel. (15) 822 46 09

Punktem, w którym możemy uzyskać prostą poradę, bez konieczności analizy dokumentów jest - Infolinia Konsumencka, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 18.00, dzwoniąc pod numery: 801 440 220 lub 222 66 76 76 (opłata według taryfy operatora).

Ponadto pomoc specjalistyczną można uzyskać:

  • w zakresie ubezpieczeń i finansów – u Rzecznika Finansowego w Warszawie: tel. (22) 333 73 25, 28, 32, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • w zakresie sporów transgranicznych – w Europejskim Centrum Konsumenckim w Warszawie: tel. (22) 55 60 600 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (godziny pracy ECK: Poniedziałek – Piątek: 8.30-16.30)
  • w zakresie telekomunikacji – w Centrum Informacyjnym przy Urzędzie Komunikacji Elektronicznej, informacje na stronie: cik.uke.gov.pl [infolinia: 22 330 4000 (tonowo 1) czynna w dni robocze: 08:15 – 16:15]
  • w zakresie energii i paliw – w Punkcie Informacyjnym dla Odbiorców Energii i Paliw Gazowych, szczegóły na stronie: ure.gov.pl
  • w zakresie podróży kolejowych – u Rzecznika Praw Pasażera Kolei, tel. (22) 460 40 80, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
  • w zakresie podróży lotniczych – u Rzecznika Praw Pasażera, szczegóły na stronie: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Nisku

Ferdynanda Łątkowska