Aktualności
Podsumowanie zadań realizowanych przez Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami Starostwa Powiatowego w Nisku w roku 2022
- Szczegóły
Powiat Niżański wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie, m.in. geodezji, kartografii i katastru oraz gospodarki nieruchomościami.
W Starostwie Powiatowym w Nisku, za ich realizację odpowiedzialny jest Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami, kierowany przez Geodetę Powiatowego – Naczelnika Wydziału Andrzeja Nowaka.
W efekcie realizacji spoczywających na Wydziale zadań, w 2022 roku, przy 18-osobowym składzie stałych pracowników oraz pomocy 2 - 3 osób odbywających staż lub prace interwencyjne, Wydział wykonywał zadania na bieżąco, wg kolejności wpływających wniosków, zgodnie z przepisami prawa oraz zgodnie z planem finansowym uchwały budżetowej.
Odbył się Niżański Konwent Samorządowy
- Szczegóły
Dnia 20 stycznia 2023 r. w siedzibie Starostwa Powiatowego w Nisku odbył się Niżański Konwent Samorządowy, zwołany przez Przewodniczącego Konwentu Starostę Niżańskiego Roberta Bednarza.
Na zaproszenie Starosty w Konwencie uczestniczyli Wójtowie i Burmistrzowie z terenu Powiatu Niżańskiego, a także Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Nisku Andrzej Kołodziej.
Powiat Niżański również w 2023 roku wspiera pożyczkami aktywne organizacje pozarządowe na projekty refundowane
- Szczegóły
Zarząd Powiatu Niżańskiego wychodząc naprzeciw oczekiwaniom lokalnych organizacji, od 2018 roku udziela pożyczek organizacjom pozarządowym działającym na terenie powiatu niżańskiego, na realizację zadań współfinansowanych z funduszy ze źródeł zewnętrznych (aktualnie obowiązująca uchwała Nr 407/2021 z dnia 15 lutego 2021 r.).
Wraz z nowym rokiem będą wspierane kolejne inicjatywy organizacji pozarządowych działających na terenie Powiatu Niżańskiego, które będą realizowały działania na rzecz lokalnej społeczności w ramach projektów dofinansowanych z zewnętrznych środków na zasadach refundacji.
Podsumowanie roku 2022 w Wydziale Organizacji, Spraw Obronnych i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Nisku
- Szczegóły
Wydział Organizacji, Spraw Obronnych i Zarządzania Kryzysowego w 2022 roku realizował zadania określone w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Nisku oraz wynikające z obowiązujących przepisach prawa. Zespołem pracowników realizujących te zadania, kierowała pełniąca obowiązki Naczelnika Wydziału – Główny Specjalista ds. organizacyjno-kadrowych Janina Mazur.
W 2021 roku zrealizowano zadania m.in. w zakresie spraw organizacyjno-kadrowych, wśród których należy wymienić prowadzenie sprawy kadrowych i socjalnych, dla średnio 87 pracowników i 9 stażystów, w tym badania wstępne, okresowe i kontrolne, szkolenia, podróże służbowe, staże, nabór pracowników, służba przygotowawcza, oświadczenia majątkowe, roboty publiczne, działalność socjalna na rzecz pracowników urzędu emerytów i ich rodzin (pożyczki mieszkaniowe, dofinansowanie do żłobków i przedszkoli, dopłaty do wypoczynku, zapomogi, dofinansowania do wypoczynku dzieci i młodzieży).
Ósmoklasiści rywalizowali w konkursie z języka angielskiego „Język w KORONIE” edycja świąteczna 2022/2023
- Szczegóły
Znamy już wyniki międzyszkolnego konkursu języka angielskiego dla ósmoklasistów, zorganizowanego przez Zespół Szkół im. gen. Władysława Sikorskiego w Rudniku nad Sanem.
W dniu 11 stycznia br. odbył się finał konkursu języka angielskiego dla uczniów klas ósmych szkół podstawowych z gmin Rudnik nad Sanem, Krzeszów i Ulanów, wraz z uroczystym rozdaniem nagród i dyplomów.
Do wspólnej rywalizacji o główne nagrody i tytuł „najlepszych” stanęli uczniowie z największą wiedzą i umiejętnościami językowymi ze szkół podstawowych: Publicznej Szkoły Podstawowej nr 3 im. Marii Konopnickiej w Rudniku nad Sanem, Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 w Rudniku nad Sanem, Publicznej Szkoły Podstawowej w Krzeszowie Górnym, Szkoły Podstawowej w Bystrem, Publicznej Szkoły Podstawowej w Przędzelu.
Podsumowanie roku 2022 w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Nisku
- Szczegóły
Zagadnienia dotyczące rejestracji oraz posiadania pojazdów, wydawania, zmian i cofania uprawnień do kierowania pojazdami, wydawania licencji, zezwoleń oraz zaświadczeń na wykonywanie transportu drogowego, to główne zadania realizowane przez Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Nisku, którego pracami kieruje Naczelnik Wydziału Bogdan Zalewski.
W 2022 roku tutejszy Wydział Komunikacji w dalszym ciągu był jedynym wydziałem komunikacji w tej części województwa podkarpackiego, który umożliwia załatwianie spraw bez żadnych ograniczeń. Sprawy są załatwiane od ręki, najczęściej bez potrzeby długiego oczekiwania w kolejce. Dla osób pragnących załatwić sprawę w określonym terminie dostępny jest program umożliwiający rezerwację terminu wizyty w Wydziale Komunikacji w sprawach uprawnień do kierowania pojazdami oraz rejestracji pojazdów. Liczba umawiających się w ten sposób mieszkańców utrzymuje się mniej więcej na takim samym poziomie od czasu wprowadzenia usługi w roku 2021.